Google și Facebook au început lupta cu știrile false

Unknown

Oamenii au început să-si petreacă din ce în ce mai mult timp pe internet, fie la serviciu, în metrou chiar și în parc, toata lumea este cu ochii în telefoanele mobile. Ne acaparează cu totul atenția și suntem bombardați cu atât de multe informații într-un timp scurt încât nu avem posibilitatea să le verificăm autenticitatea.

Facebook a ajuns la un număr record de 2 miliarde de utilizatori, odată cu această creștere s-a evidențiat și fenomenul de știri false (fake news). Alegerile recent încheiate în SUA au scos în evidentă, mai mult ca niciodată această practică de a prezenta lucrurile într-un mod mincionos, tocmai pentru a înclina opinia publică într-o direcție sau alta.  75% dintre utilizatorii români de rețele sociale învinovățesc Facebook de prezentarea unor informații false.

N-a scăpat nici Google care a intrat în gura internauților acuzat fiind de aceelași lucru. Fiind principala sursă de informare Google a început să ia atitudine, obligându-l astfel și pe Mark Zuckerberg să-și curețe platforma de știri false. Astfel cei 2 giganți au declarat război propagatorilor de știri false.

Facebook a început prin promovarea unui tool educațional prin care utilizatorii pot să identifice știrile false. Google în schimb a lansat deja opțiunea Fake check care permite companiilor de publishing să afișeze eticheta “Verificat” în dreptul știrilor.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s